Laatste reisverslag vanuit Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van maartjedevries - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag vanuit Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van maartjedevries - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag vanuit Perth

Blijf op de hoogte en volg

20 Juni 2014 | Australië, Perth

Wauw, deze laatste week in Perth is echt snel gegaan. Net als de afgelopen vier maanden overigens. Echt een gek idee dat ik hier vanaf morgen niet meer zal zijn! Ik wil nog helemaal niet weg! Gelukkig ga ik nog niet naar Nederland, want eerst ga ik met Kelly en Pien naar Darwin reizen, van waaruit ik in mijn eentje verder ga reizen naar Alice Springs, Cairns en Brisbane.

Afgelopen week zat helemaal vol gepland. Zaterdagavond 14 juni hadden we een feestje bij een paar Brazilianen thuis, wat erg gezellig was. Alle huisgenoten gingen mee. Best bijzonder dat we er alle negen bij waren, want vaak ontbreekt er wel eentje. Ik denk dat iedereen ook wel begon te beseffen dat onze laatste dagen samen waren aangebroken.

Zondag heb ik nog een laatste keer een bezoekje gebracht aan Fremantle, toch wel m’n favoriete suburb van Perth. Hier ben ik naar de markt geweest, waar ze superveel leuke dingen verkopen. De laatste souvenirtjes zijn dus ook binnen. Ook heb ik nog wat vers fruit gekocht, om nog even gezond te doen deze laatste week, voordat de road trip met noodles en pasta van start gaat.

Maandag ben ik de hele dag bezig geweest met dingen regelen voor m’n reis en voor het verlengen van m’n visum. Na de hele Wellington Street te hebben afgelopen, kwam ik dan eindelijk aan bij het Department of Immigration. Hier stond een enorm lange rij, en toen ik eindelijk binnen was, stond er een bordje dat ze voor visa enquiries alleen telefonisch bereikbaar zijn. Fijn, voor niets hierheen gekomen. Als “troost” bleek dat Harbour Town zich naast het Department of Immigration bevond. Harbour Town is een groot winkelcentrum, waar ze alles in de uitverkoop hebben. Nog even geshopt dus! Daarna ben ik naar de universiteit gegaan en heb ik geprobeerd om het Department of Immigration te bellen. Na twee uur(!) lang zo’n vreselijk muziekje aan te hebben gehoord, kreeg ik dan eindelijk iemand aan de lijn. Toen was het in ieder geval duidelijk wat ik moest doen, dus het visum is aangevraagd.

Dinsdag heb ik voor de laatste keer mijn hele dag in de library van de universiteit doorgebracht om te studeren voor het tentamen van woensdag. Het tentamen was erg moeilijk, want je kreeg maar 1 minuut de tijd voor elke vraag. Een heel gek gevoel om voor de laatste keer over de prachtige campus van de University of Western Australia te lopen. De campus ga ik ook echt wel missen, met zijn grasvelden, palmbomen, gekleurde papegaaien, pauwen, kookaburras, en andere bijzondere dieren. Zelfs de irritante kraaien (met het geluid alsof er iemand vermoord wordt) zal ik gaan missen. Na het tentamen heb ik ook voor de laatste keer langs de Swan River gelopen en genoten van de skyline van Perth city.

Woensdagavond was het dan tijd voor het afscheidsdiner met de huisgenoten. Iedereen had een gerecht van zijn eigen land gemaakt. Erg leuk, en erg veeeel, want met vier hoofdgerechten (Frankrijk, Duitsland, Denemarken en Singapore) zijn we niet toegekomen aan de Nederlandse wentelteefjes. Wel hadden we een soort knakworstjes en oranje meloen met oranje vlaggetjes. Stuk voor stuk gingen we de gerechten af, terwijl het volkslied van het betreffende land werd gespeeld haha, en andere muziek afkomstig uit dat land (blij dat we niet alleen Jan Smit hebben, maar ook Hardwell en Armin van Buuren). Het was een erg gezellige avond, maar toch ook weer met een dubbel gevoel, omdat het één van de laatste avonden samen was. Na het eten hebben we de voetbalwedstrijd Nederland tegen Australie gekeken. De volgende dag werd ik nog door verschillende random Aussies op straat gefeliciteerd met de overwinning.

Donderdag werd ik wakker met een enorm gevoel van opluchting. De studie zit er op voor dit studiejaar! Tijd om een dagje te gaan relaxen dus, en hoe kan dat nou beter dan een heerlijke massage in de spa? Dit had ik namelijk nog als verjaardagscadeau tegoed van Tom en Anita. Het was heeeerlijk, een uur lang ontspanning. ‘s Middags heb ik nog met Linnea in de stad afgesproken. Echt rot om afscheid te nemen, al onze lunch dates ga ik wel missen. Donderdagavond was het tijd voor het volgende afscheidsdiner, namelijk met Natalie, Anja en Xue. Deze vriendinnen ga ik ook ontzettend missen. We hielden het ook niet droog tijdens het afscheid. Wel hebben we een leuke laatste avond gehad. We zijn eerst uiteten geweest bij een klein spaghetti restaurantje en vervolgens hebben we ons toetje bij San Churros gehaald. Daarna zijn we nog met andere exchange students naar The Brass Monkey geweest om goodbye tegen elkaar te zeggen. The Brass Monkey was de eerste bar waar ik in februari naartoe ging, en nu dus ook de laatste.

Vandaag was het dan echt tijd om mijn backpack in te gaan pakken. Veel spullen achter moeten laten, want uiteindelijk heb je toch altijd weer meer spullen dan verwacht en is de backpack toch te klein. Morgen is het dan tijd om afscheid te nemen van de huisgenoten. Maar zoals we allemaal zeggen: het is geen ‘goodbye’, maar een ‘see you later’.

Morgen vertrekken we op onze road trip naar Darwin, waar we onderweg onder andere langs Kalbarri national park, Monkey Mia en Ningaloo Reef, Karijini national park, Broome en Kimberley zullen gaan. Google maar eens, en wordt jaloers! :) We komen dan rond 13 juli aan in Darwin, waar ik afscheid neem van Pien en Kelly. Vanaf dan ga ik in m’n eentje verder! Heel spannend om in m’n eentje te gaan reizen, maar ik heb er vooral heel veel zin in. Eerst ga ik naar Alice Springs en Uluru, de bekendste grote, rode rots in de outback van Australië. Het is echt een droom om Uluru te bezoeken, dus echt gaaf dat ik het nu ook echt ga doen! Vervolgens ga ik naar Townsville en Cairns, onder andere om de regenwouden te bezoeken. Daarna rijd ik naar Brisbane, met onderweg nog veel leuke mogelijkheden om te stoppen. Vanuit Brisbane vlieg ik dan terug naar Amsterdam, waar ik op 11 augustus aankom. Aangezien ik me de komende weken vooral in de middle of nowhere zal bevinden, denk ik dat ik bijna nergens bereik heb. Lijkt me aan de andere kant ook wel even lekker zonder mobiel. Zo nu en dan zal ik wel proberen ergens wifi te vinden voor whatsapp en zal ik hopelijk ook m’n waarbenjij updaten.

Het is echt een raar gevoel dat mijn tijd in Perth voorbij is. Het semester is heel snel gegaan. Er waren ups en downs, maar gelukkig vooral ups. Ik heb een geweldige tijd gehad, waarin ik ontzettend veel trips heb gemaakt en veel heb gezien. Ik heb vrienden voor het leven gemaakt. Ook heb ik heel veel geleerd hier, ook over mezelf. Je komt jezelf toch wel tegen tijdens zo’n half jaar in het buitenland.

Het is echt de beste beslissing ooit geweest om in Perth te gaan studeren en ik ga de stad en de mensen echt ontzettend missen.

I will leave Perth, but this place will never leave me

  • 22 Juni 2014 - 20:55

    Maureen Ten Dolle:

    Dag Maartje,

    Bedankt voor al je prachtige reisverslagen. Ik wens je nog een geweldige aantal weken vakantie toe.
    Pas heel goed op jezelf. Deze levenservaring neem je je hele verdere leven mee. Je zult je niet snel meer druk maken over kleine dingen. Het duurt nog een aantal weken maar alvast een hele goede vlucht naar huis. Roderik en ik vertrekken eind juli naar Yannick in Belize.
    Hartelijke groet van Maureen ten Dolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 15457

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 11 Augustus 2014

Exchange in Perth

03 September 2015 - 30 November -0001

Backpacken in Nieuw-Zeeland, China en Australië

Landen bezocht: