Goodbye New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van maartjedevries - WaarBenJij.nu Goodbye New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van maartjedevries - WaarBenJij.nu

Goodbye New Zealand

Blijf op de hoogte en volg

28 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kerst was uiteindelijk nog erg gezellig geworden. Op kerstavond heb ik samen met Alina een kerstdinner bereid. Dit aten we lekker buiten in het zonnetje. Het echte kerstgevoel ontbrak dan dus ook met dit warme weer. Op eerste kerstdag zat ik op de ferry terug naar het North Island. Op de ferry was de kerstsfeer wel aanwezig: overal hing kerstversiering en de crew was ook in een vrolijke stemming. Samen met Tim en een aantal andere backpackers die ik die dag had leren kennen, heb ik spelletjes gespeeld tijdens de drie uur durende ferry overtocht. Halverwege werden de golven nog behoorlijk hoog en werd ik een beetje zeeziek. De frisse buitenlucht (en het prachtige uitzicht) maakte wel weer veel goed. Op tweede kerstdag zat ik tien uur lang in de bus en kwam ik weer aan in Auckland. De stad waar ik vier maanden geleden mijn reis ook begonnen ben. Ik heb mijn laatste dag in Nieuw-Zeeland doorgebracht op de prachtige stranden van Waiheke Island.

Nu is het tijd om afscheid te nemen van Nieuw-Zeeland. Over een paar uur zit ik in het vliegtuig naar Hong Kong. De vier maanden in Nieuw-Zeeland zijn echt voorbij gevlogen. Ik heb ontzettend genoten van de prachtige landschappen, de leuke mensen en alle nieuwe ervaringen. Nieuw-Zeeland is echt één van de mooiste landen. Werken op een boerderij en in een boomgaard, zwemmen bij de spectaculairste watervallen, varen langs miljoenen lichtgevende glowworms, een cider drinken in de Green Dragon Inn, paardrijden door groene heuvels, wandelen over actieve vulkanen, overnachten bij een Maori stam, wijn proeven op award winning wineries, kayaken over het blauwste water, zeilen langs gouden stranden, vliegen naar een gletsjer, een meerdaagse hike maken door de besneeuwde bergen, slapen in de middle of nowhere, klimmen naar de mooiste uitzichten, cruisen door magische fjorden. Een heleboel dingen kunnen van mijn bucket list worden afgestreept. En dat allemaal in één land: dat is wat Nieuw-Zeeland zo speciaal maakt. Ik kom straks thuis met een heleboel mooie herinneringen en met nieuwe vriendschappen. Het zijn toch ook vooral alle mensen die je onderweg ontmoet die je reis zo bijzonder maken.

Mijn volgende bestemming is Hong Kong, waar ik een weekje blijf. Daarna vlieg ik door naar Tianjin om Hannah op te zoeken. China is natuurlijk een totaal ander land en ik ben überhaupt nog nooit in Azië geweest, dus ik ben erg benieuwd wat me te wachten staat. Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 15450

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 11 Augustus 2014

Exchange in Perth

03 September 2015 - 30 November -0001

Backpacken in Nieuw-Zeeland, China en Australië

Landen bezocht: